Ανάπτυξη Επιχειρηματικών Σχεδίων
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Βασικός στόχος του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους φοιτητές να αποκτήσουν τις βασικές γνώσεις και ικανότητες για την αποτελεσματική σύνθεση και αξιολόγηση ενός επιχειρηματικού σχεδίου, για την πραγματοποίηση μιας επιχειρηματικής ιδέας.
Σκοπός είναι να μπορέσουν οι φοιτητές να αξιοποιήσουν τη γνώση που θα αποκομίσουν από το πρώτο μάθημα (Εισαγωγή στην Επιχειρηματικότητα ή συναφής τίτλος) και να τη συμπληρώσουν εστιάζοντας σε συγκεκριμένα πεδία – όπως το μάρκετινγκ, ο χρηματοοικονομικός σχεδιασμός, κ.ο.κ. – ώστε να είναι σε θέση, να εκπονήσουν ένα πλήρες επιχειρηματικό σχέδιο και να το παρουσιάσουν σε ενδιαφερόμενους.
Ενδεικτικό Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εστιάζει στις παρακάτω ενότητες:
- Επιχειρηματικό σχέδιο: τι είναι και γιατί το χρειάζομαι;
- Η συγκεκριμενοποίηση και παρουσίαση της επιχειρηματικής ιδέας.
- Τεχνολογία, Τεχνογνωσία.
- Ανάλυση και έρευνα αγοράς – Σχεδιασμός Marketing, Διανομή – Πωλήσεις – Τιμολόγηση και πίστωση, Διαχείριση Επωνυμίας (brand names, trademarks).
- Επιχειρηματικά μοντέλα.
- Η τέχνη της διαπραγμάτευσης.
- Λήψη αποφάσεων.
- Χρηματοδότηση και Οικονομική διαχείριση: χρηματοδότηση, κεφάλαιο κίνησης, αυξήσεις κεφαλαίου, παραχώρηση μετοχικού μεριδίου, παρακολούθηση επιδόσεων, Αξιολόγηση και προγραμματισμός επενδύσεων – προϋπολογισμός, Χρηματοδότηση για την εκκίνηση νέων επιχειρήσεων.
- Τύποι επιχειρήσεων, στοιχειώδης εταιρική νομοθεσία.
- Πιθανές παγίδες και υλοποίηση: τι κάνει ένα επιχειρηματικό σχέδιο επιτυχημένο.
- Διοίκηση του ανθρώπινου δυναμικού.
- Επιχειρηματικές συνεργασίες.
Οι διαλέξεις συνδυάζονται με αντίστοιχα εργαστήρια. Στα εργαστήρια οι φοιτητές/τριες σχηματίζουν ομάδες για την ανάπτυξη και παρουσίαση επιχειρηματικών σχεδίων με τη συμβουλευτική καθοδήγηση του διδάσκοντος, εργαστηριακών καθοδηγητών (coaches) και μεντόρων, μελών της επιχειρηματικής κοινότητας. Οι ομάδες συζητούν και σχεδιάζουν τα εγχειρήματά τους, αναπτύσσουν λύσεις, έρευνες πεδίου και μελέτες.
Οι φοιτητές μαθαίνουν βιωματικά εφαρμόζοντας τη μέθοδο στη διαδικασία από την αναζήτηση και σύλληψη της επιχειρηματικής ιδέας, στην αξιολόγηση, την αλλαγή της και την παρουσίασή της σε υποψήφιους συνεργάτες ή/και επενδυτές.
Οι ομάδες συζητούν μελέτες περίπτωσης, επισκέπτονται επιχειρήσεις, συζητούν με προσκεκλημένους ομιλητές – επιχειρηματίες και στελέχη.